ISOLITUDINE









Isole dentro l’isola: questo è appunto lo stemma della nostra solitudine, che vorrei con vocabolo inesistente definire ‘isolitudine’


Islands within an island: this is precisely the emblem of our loneliness;
I would like to define it with a non-existent word 'isolitudine'.



Des îles au sein d'une île : c'est précisément l'emblème de notre solitude ;
je voudrais la définir par un mot inexistant, « isolitudine ».



Νησιά μέσα σε ένα νησί: αυτό ακριβώς είναι το έμβλημα της μοναξιάς μας.
Θα ήθελα να το ορίσω με μια ανύπαρκτη λέξη, την «isolitudine».

Gesualdo Bufalino (1920-1996).





* CLICK ON IMAGES TO SEE LARGER





Isolitudine (2005-2017) is one tale/hikayat from LET US STOP AND WEEP - قفا نبك

Isolitudine is a state of spirit but also a tale of my Sicilian "self-exile" & refuge in the heart of the Mediterranean.

In the twelve years I was living there, Sicily taught me a new language of silence, a stream of sight bearing a submarine map of the senses. Walking it's shores, cities and mountains, every time I encountered the gaze of a traveler or a migrant, I saw myself in a mirror; I recognised the foreigner in me. All those years, my endeavour of collecting this mosaic of visual literature was like Colapesce's effort to hold in the abyss of the sea.

The myth of Colapesce tells about a fisherman’s son, Nicholas from Messina. He was known as ‘Colapesce’ because of his love for the sea and his skills under the water; every time he dove into the sea, he resurfaced from the waves ready to tell his stories about incredible discoveries from the underwater world.

The fame of Colapesce reached the King of Sicily and Emperor Frederick II who decided to test his abilities, throwing a cup overboard. While the king and his court were waiting on the boat, Colapesce succeeded in recovering the cup. The king wanted to try him again and, this time, threw his own crown deeper into the sea. As always, Colapesce brought the treasure back. The last time Frederick II threw his ring in a deeper place but this time, Colapesce did not surface.

The legend says that Colapesce discovered the island of Sicily was being kept from falling into the sea by three columns – and one of them was broken. He decided to stay there to hold the column up, saving the island from the sinking.



Το Isolitudine είναι μια κατάσταση του πνεύματος, αλλά και μια ιστορία της «αυτοεξορίας» μου στη Σικελία και του καταφυγίου μου στην καρδιά της Μεσογείου.

Στα δώδεκα χρόνια που διέμενα εκεί, η Σικελία μου έμαθε μια νέα γλώσσα σιωπής, μια ροή εικόνων που έφερε έναν υποβρύχιο χάρτη των αισθήσεων. Περπατώντας στις ακτές, τις πόλεις και τα βουνά της, κάθε φορά που συναντούσα το βλέμμα ενός ταξιδιώτη ή ενός μετανάστη, έβλεπα τον εαυτό μου σε έναν καθρέφτη. Αναγνώριζα τον ξένο μέσα μου.Όλα αυτά τα χρόνια, η προσπάθειά μου να συλλέξω αυτό το μωσαϊκό της οπτικής γραφής ήταν σαν την προσπάθεια του Colapesce να αντισταθεί στην άβυσσο της θάλασσας.

Ο μύθος του Colapesce αναφέρεται στον γιο ενός ψαρά, τον Νικόλαο από τη Μεσσήνη. Ήταν γνωστός ως «Colapesce» λόγω της αγάπης του για τη θάλασσα και των δεξιοτήτων του κάτω από το νερό. Κάθε φορά που βουτούσε στη θάλασσα, αναδυόταν από τα κύματα έτοιμος να διηγηθεί τις ιστορίες του για τις απίστευτες ανακαλύψεις του από τον υποβρύχιο κόσμο.

Η φήμη του Colapesce έφτασε στα αυτιά του βασιλιά της Σικελίας και αυτοκράτορα Φρειδερίκου Β', ο οποίος αποφάσισε να δοκιμάσει τις ικανότητές του, ρίχνοντας ένα κύπελλο στη θάλασσα. Ενώ ο βασιλιάς και η αυλή του περίμεναν στο πλοίο, ο Colapesce κατάφερε να ανακτήσει το κύπελλο. Ο βασιλιάς ήθελε να τον δοκιμάσει ξανά και, αυτή τη φορά, έριξε το ίδιο του το στέμμα πιο βαθιά στη θάλασσα. Όπως πάντα, ο Colapesce έφερε πίσω τον πολύτιμο θησαυρό. Την τελευταία φορά, ο Φρειδερίκος Β΄ πέταξε το δαχτυλίδι του σε ένα βαθύτερο σημείο, αλλά αυτή τη φορά ο Colapesce δεν αναδύθηκε.

Ο μύθος λέει ότι ο Colapesce ανακάλυψε ότι το νησί της Σικελίας δεν βυθιζόταν στη θάλασσα χάρη σε τρεις κολόνες – και μία από αυτές ήταν σπασμένη. Αποφάσισε να μείνει εκεί για να στηρίξει την κολόνα, σώζοντας το νησί από το να βουλιάξει.



Isolitudine est un état d'esprit, mais aussi le récit de mon « exil volontaire » en Sicile et de mon refuge au cœur de la Méditerranée. 

 Au cours des douze années que j'ai passées là-bas, la Sicile m'a appris un nouveau langage du silence, un flux visuel porteur d'une carte sous-marine des sensations. En parcourant ses rivages, ses villes et ses montagnes, chaque fois que je croisais le regard d'un voyageur ou d'un migrant, je me voyais dans un miroir ; je reconnaissais l'étranger en moi. Pendant toutes ces années, mon effort pour rassembler cette mosaïque de littérature visuelle ressemblait à celui de Colapesce pour résister aux abysses de la mer.

Le mythe de Colapesce raconte l'histoire d'un fils de pêcheur, Nicolas, originaire de Messine. Il était surnommé « Colapesce » en raison de son amour pour la mer et de ses talents sous l'eau ; chaque fois qu'il plongeait dans la mer, il refaisait surface prêt à raconter ses histoires sur les incroyables découvertes du monde sous-marin.

La renommée de Colapesce parvint jusqu'au roi de Sicile et empereur Frédéric II, qui décida de tester ses capacités en jetant une coupe par-dessus bord. Alors que le roi et sa cour attendaient sur le bateau, Colapesce réussit à récupérer la coupe. Le roi voulut le mettre à l'épreuve une nouvelle fois et, cette fois-ci, jeta sa propre couronne plus profondément dans la mer. Comme toujours, Colapesce ramena le précieux objet. La dernière fois, Frédéric II jeta sa bague dans un endroit plus profond, mais cette fois-ci, Colapesce ne refit pas surface.

La légende raconte que Colapesce découvrit que l'île de Sicile était maintenue à flot par trois colonnes, dont l'une était brisée. Il décida de rester là pour soutenir la colonne, sauvant ainsi l'île du naufrage.












































































































































































































































































































































































































































































































































































































































  








































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































"To dream of islands, whether with joy or in fear, is to dream of pulling away, of being already separate, far from any continent, of being lost and alone, or to dream of starting from scratch, recreating, beginning anew” Gilles Deleuze






edition

REVUE CAMERA




interview




OF THE LAND AND US




featured

















exhibition

Whitelight - Shed (London, UK, March 2017)



EIGHT (Athens, Greece, March 2020)



ARMONIA (Ragusa, Sicily 2022)