Luigi


Luigi

Palermo, Sicily.

Luigi, the only Sicilian I knew before ever going to live in Sicily.
It was one of those nights of bombardments, no school, no permission to leave home and plenty of boredom, when I came across the Six Characters in Search of an Author played on the radio in beautiful arabic translation. As soon the play finished I looked up the Author in our Encyclopaedia! That's how I met Pirandello back in 1989, until one day I saw his face at the Giardino dei Inglesi park, and suddenly I acknowledged my self-exile.

Luigi, l'unico siciliano che ho mai conosciuto prima di andare a vivere in Sicilia.
Era una di quelle notti di bombardamenti, nessuna scuola, nessun permesso di uscire di casa e tanta noia, quando mi sono imbattuto nei Sei personaggi in cerca d'autore trasmessa alla radio in una bellissima traduzione araba. Non appena la commedia finì, cerchai informazioni sull'Autore nella nostra Enciclopedia! È così che ho incontrato Pirandello nel 1989, fino a quando un giorno ho visto la sua faccia nel parco Giardino dei Inglesi, e improvvisamente ho riconosciuto il mio auto-esilio.