قلب المسيح



Jesus' heart - le cœur de Jésus - قلب المسيح

Burj Hammoud, Beirut, Lebanon.




Hamra, Beirut, Lebanon.



An artist painted, signed and marked the city’s salmon walls with a painting of Jesus. It is larger than life-size itself. I soon discovered its origin in my small collection of holy icons. I like to believe that this gesture unintentionally triggered the explosion of large statues in public places in Lebanon. For sure it did ignite my curiosity to research more about this phenomena.

Un artiste a peint, signé et marqué les murs en saumon de la ville avec une peinture de Jésus. Elle est elle-même plus grande que nature. J’ai rapidement découvert son origine dans ma petite collection d’icones saintes. J’aime à penser que ce geste a involontairement déclenché l’explosion des grandes statues dans les lieux publics au Liban. En tout cas, il a éveillé ma curiosité et m’a incité à faire des recherches plus approfondies sur ce phénomène.